نوشته شده توسط : Korosh

 

بیمه شخص ثالث و اهمیت آن

حوادث جاده ای در طی رانندگی، یکی از عمده ترین حوادثی است که هر راننده ای ممکن است با آن مواجه شده باشد. نکته ای که از خود وقوع حادثه بیشتر اهمیت داشته و می توان گفت به نوعی دغدغه همه رانندگان است، پرداخت خسارت پس از وقوع حادثه است. این جاست که داشتن بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان مجاز و دارای گواهینامه رانندگی، الزامی می شود تا به نوعی خیال رانندگان از بابت هزینه های سنگین پس از تصادف کمی راحت باشد.

بیمه ثالث ایران

بیمه شخص ثالث چیست و تفاوت آن با سایر بیمه ها

بیمه شخص ثالث که از آن به عنوان پر مخاطب ترین و الزامی ترین نوع بیمه برای دارندگان خودرو یاد می شود، پیش بینی شرکت های بیمه ای است که به منظور پیشگیری از هزینه های سنگین خسارات ناشی از تصادف و حوادث جاده ای در نظر گرفته می شود. منظور از شخص ثالث در این جا، شخص آسیب دیده ای است که از نظر جانی و مالی صدمه دیده و نیاز به جبران خسارات وارده دارد.

همان گونه که گفتیم، بیمه شخص ثالث تنها خسارات مالی و جانی فرد آسیب دیده را پوشش می دهد و تعهد زیادی در قبال فرد مقصر ندارد. در طرف مقابل اما بیمه بدنه خودرو، طبق تعهدات صورت گرفته هنگام ثبت بیمه، خسارت مالی راننده خاطی را تا سقف تعهد پرداخت می نماید. تفاوت دیگری که میان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه وجود دارد، مبنای مبلغ حق بیمه پرداختی است که در مورد بیمه بدنه میزان این مبلغ بر اساس قیمت خودرو تعیین می شود.

 

عوامل تعیین کننده نرخ بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث برای هر نوع خودرو و یا هر نوع خسارتی یکسان نبوده و عوامل متعددی بر نرخ بیمه پرداختی به شخص ثالث تاثیر می گذارند که نمونه هایی از این عوامل عبارتند از: تعداد دفعات خسارت، تعداد سیلندر ماشین، نوع کاربری خودرو، جریمه دیر کرد بیمه شخص ثالث و ...

نکته مهم دیگری که در این جا می توان به آن اشاره کرد این است که قیمت خودرو بر نرخ بیمه شخص ثالث پرداختی تاثیر گذار نبوده و میزان ریسک پذیر بودن بیمه شونده فاکتور اصلی در پرداخت نرخ بیمه شخص ثالث به حساب می آید.

مطالب مفید دیگر:

بیمه ثالث بیمه ایران

بیمه ثالث ایران قیمت

استعلام بیمه ثالث ایرن

خرید بیمه شخص ثالث ایران

بیمه ثالث ایران اقساطی



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()